Here_the_Echo

Hey, Doctor, take me with you!

这支MV发布于2001年的夏天,这时的他刚被踢出甜心俏佳人剧组,并且几经入狱,他的生活还远远没有回归正轨...在当时的情境下,这个视频让人非常感动,而且感同身受。而现在,它仍然拥有同样的魔力。——来自油管网友Comedycat2的评论

This came out during the summer of 2001. After he was fired from Ally McBeal, several arrests and hadn't remotely got his life back on track yet... It was incredibly moving and chilling at the time in context, and still is. ——Comedycat2

附上歌词

I want love, but it's impossible

我想要爱,但却遥不可及

A man like me, so irresponsible

像我这样的男人,如此不负责任

A man like me is dead in places  

如果世界上再也不存在我这样的男人

Other men feel liberated

其他人大概会如释重负吧

I can't love, shot full of holes

我不能去爱,不能用这千疮百孔的心去爱

Don't feel nothing, I just feel cold

我毫无知觉,除了这冰霜惨烈

Don't feel nothing, just old scars

我毫无知觉,除了这旧日伤痕

Toughening up around my heart

除了被紧扼的心脏

(But) I want love, just a different kind

(可是)我想要爱,不一样的爱

I want love, won't break me down

我想要爱,不会让我崩溃的爱

Won't brick me up, won't fence me in

不会将我埋葬,不会将我束缚

I want a love that don't mean a thing

我想要没有附加条件的爱

That's the love I want, I want love

这才是我想要的爱,我想要爱

I want love on my own terms

我想要由我定义的爱

After everything I've ever learned

在我经历过这一切后

Me, I carry too much baggage

背负着太多太多

Oh man I've seen so much traffic

噢,我看过太多悲欢离合

(But) I want love, just a different kind

(可是)我想要爱,不一样的爱

I want love, won't break me down

我想要爱,不会让我崩溃的爱

Won't brick me up, won't fence me in

不会将我埋葬,不会将我束缚

I want a love that don't mean a thing

我想要没有附加条件的爱

That's the love I want, I want love

这才是我想要的爱,我想要爱

So bring it on, I've been bruised

所以该来的都来吧,我已经伤痕累累

Don't give me love that's clean and smooth

不要给我一帆风顺的爱

I'm ready for the rougher stuff

我准备好了去面对困难

No sweet romance, I've had enough

不要甜蜜和浪漫,我已经受够了这些

A man like me is dead in places

如果世界上再也不存在我这样的男人

Other men feel liberated

其他人大概会如释重负吧

(But) I want love, just a different kind

(可是)我想要爱,不一样的爱

I want love, won't break me down

我想要爱,不会让我崩溃的爱

Won't brick me up, won't fence me in

不会将我埋葬,不会将我束缚

I want a love that don't mean a thing

我想要没有附加条件的爱

That's the love I want, I want love

这才是我想要的爱,我想要爱

I want love, just a different kind

我想要爱,不一样的爱

I want love, won't break me down

我想要爱,不会让我崩溃的爱

Won't brick me up, won't fence me in

不会将我埋葬,不会将我束缚

I want a love that don't mean a thing

我想要没有附加条件的爱

That's the love I want, I want love

这才是我想要的爱,我想要爱

评论 ( 1 )
热度 ( 28 )

© Here_the_Echo | Powered by LOFTER