Here_the_Echo

Hey, Doctor, take me with you!

Hurt - Johnny Cash

Eternity can be a curse. 

永生也是一种诅咒。——《金刚狼2》


歌词:

I hurt myself today

To see if I still feel

I focus on the pain

The only thing that's real

The needle tears a hole

The old familiar sting

Try to kill it all away

But I remember everything


What have I become

My sweetest friend

Everyone I know goes away

In the end

And you could have it all

My empire of dirt

I will let you down

I will make you hurt

  

I wear this crown of thorns

Upon my liar's chair

Full of broken thoughts

I cannot repair

Beneath the stains of time

The feelings disappear

You are someone else

I am still right here


What have I become

My sweetest friend

Everyone I know goes away

In the end

And you could have it all

My empire of dirt

I will let you down

I will make you hurt

  

If I could start again

A million miles away

I would keep myself

I would find a way

  

今天我又伤害了自己,

是想知道可还有感知的气力,

我凝神体会着这痛楚,

那是唯一真实的事物。

  

针尖蜇噬着伤口,

仿佛旧日惯常的刺痛,

也试着让这一切湮灭再不重现,

可我就是记得所有的一切!

  

我本来该是如何的样貌呢?

我的六月爱侣。

  

与我相知的每人,

皆已化尘远去了。

  

而你远胜于我在尘世中拥有的全部,

远胜于这一切。

  

恐怕我会辜负你的期望

恐怕我会让你受伤

  

我背负荆棘向主献上我的灵魂,

祭于那为我而备的说谎者之位。

那里满溢着破碎的片段,

但我已无法弥补。

  

在岁月的污点之下,

知觉渐渐消失。

  

你已再世轮回,

我却仍在尘世。


我本来该是如何的样貌呢?

我的六月爱侣。

与我相知的每人,

皆已化尘远去了。

而你远胜于我在尘世中拥有的全部,

远胜于这一切。

  

恐怕我会辜负你的期望

恐怕我会让你受伤

  

如若我能再发征程,

遥自千山万水踏遍,

仍将保有真原的灵肉,

仍将求索那修远之路。


(歌词及翻译来源:百度百科)

评论
热度 ( 6 )

© Here_the_Echo | Powered by LOFTER